obenius.blogg.se

Assistansersättningen

Publicerad 2013-01-05 22:06:00 i Assistans,

Jag blir så jävla förbannad när jag läser att regeringen tycker att assistansersättningen är för dyr. Fattar de ingenting 16.000 människor kan få ett så värdigt liv som det är möjligt med hjälp av personliga assistenter...
2000 handikappade jobbar idag med hjälp av personliga assistenter och jag är en av dessa som regeringen tycker är dyra, för vi snor och stjäl och luras allihopa enligt vad som utrycks i dagspressen gång på gång och Alliansen med Moderaterna i spetsen vill bara skära ner och skära ner för vi kostar ju så mycket. Jävla hyckleri det där av regeringen. 25 miljarder kostar vi samhället, skitsnack säger jag av dessa penger går ca 70% tillbaka i form av skatter det är 17,5 miljarder tillbaka...
 
Hur många för nu ett bättre liv, kan jobba och bidra till samhället, eller vara delaktig på massa andra sätt. Vi handikappade skapar 60-70 tusen jobb och på så vis minskar arbetslösheten, många som faktiskt kanske har svårt att komma ut på arbetsmarknaden kan jobba som personliga assistenter och få in en fot och gå vidare, jag har personligen träffat massor av människor som haft det svårt att komma in på arbetsmarknaden.
 
Men va f-n man kan ju lätt få för sig att regeringen vill ha in alla handikappade på instutioner igen och gärna droga ner oss också så att vi håller tyst... så känns det i alla fall när man läser barn och äldre ministern Maria Larssons uttalande i nyheterna/ekot.
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5396208

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela